The Challenger Sale
“Jysk Fynske Medier har en salgsstrategi hvor en af hjørnestenene er at gå fra at være ”sælger” til at være ”medierådgiver”. Koncernen har derfor investeret kraftigt i uddanne sælgerne. Til storkunde-teamet valgte vi Challenger teorien, med tilhørende undervisning af Sales Culture.
Vi har i løbet af de sidste to år gennemført et intensivt træningsforløb med Thomas Kjær i spidsen. Fra den spæde start – og helt frem til den endelige eksamen har Thomas undervist, guidet, og ikke mindst udfordret sælgerne, som har bevirket at vi i dag har løftet kompetenceniveauet markant i storkundegruppen. Thomas har formået at vinde sælgernes tillid, og det er helt tydeligt at dette ikke blot er blevet opfattet som ”endnu et salgskursus”, men derimod en klar ændring i sælgernes approach i markedet.
Efter at forløbet er blevet afsluttet har vi fået meget positiv feedback fra de kunder som er blevet ”udsat” for en challenger præsentation: ”Nej hvor var det fedt at I ikke bare kom og stillede en masse spørgsmål” – ”og hvor er det egentligt sjældent at en sælger har sat sig ind i min forretning”.
Som chef oplever jeg at mine sælgere er blevet mere motiverede og mere engageret, og jeg vil derfor ikke tøve et sekund med at anbefale et forløb med Sales Culture.”Christian Skipper
Kommerciel chef, Jysk Fynske Medier
Om Jysk Fynske Medier
Jysk Fynske Medier blev skabt den 1. januar 2015 som en fusion mellem Jyske Medier, Fynske Medier og Syddanske Medier. Den 1. januar 2016 blev Midtjyske Medier en del af familien, og er i dag Danmarks næststørste mediekoncern med 13 dagblade, 57 ugeaviser, 4 radiostationer og en lang række nyhedssites og andre digitale brands.
Derudover favner koncernen forskellige virksomheder af den slags, der skaber kommunikation mellem mennesker. Trykkerier og trykformidlere, distributionsfirmaer, app-udviklere, filmselskaber, et webbureau og et reklamebureau.