Adfærdsdesign spiser salgsmodeller til morgenmad

Gratis foredrag:

Adfærdsdesign spiser salgsmodeller til morgenmad

Er du mere end almindelig interesseret i salg og salgsteknikker, så invester de næste 3 minutter af din kostbare tid på at læse om dette foredrag.

Med inspiration fra bl.a. bogen ”Jytte fra Marketing er desværre gået for i dag” vil du lære at forstå, hvordan indkøbere træffer beslutninger. Du får nemmere ved at sælge, og dine kunder får nemmere ved at købe ind.

På dette intense foredrag vil du blive introduceret for 5 adfærdsprincipper, som vil gøre det muligt at designe en knivskarp salgsproces for hele din salgsorganisation. Udgangspunktet er, at indkøbere er langt mere emotionelle i deres valg end vi tror, og at 95% af deres beslutninger og valg er truffet på et hurtigt, intuitivt og irrationelt grundlag. Med den viden kan vi designe en arkitektur omkring vores kunders valg, som guider dem i den rigtige retning for begge parter.

 

Målgruppe

Workshoppen henvender sig til dig, der er ansvarlig for en salgsorganisation samt sælgere, der ønsker ny viden i forhold til, hvordan adfærdsdesign kan generere mange nye kunder samt skabe mere værdi for eksisterende kunder.

 

Udbytte

  • Præsentation af 2 adfærdsprincipper, som sikrer du altid kommer godt fra start
  • Præsentation af 3 adfærdsprincipper, som gør dig i stand til at lukke flere ordrer
  • Ny viden om hvordan dine kunder træffer sine beslutninger
  • Præsentation af de nyeste lukketeknikker
  • Ny viden om årsagen til kunders adfærd
  • Viden om hvorfor nemhed slår motivation
  • Indsigt i hvorfor kunder ofte vælger det nemme valg

 

Indhold

Adfærdsdesign:

  • Introduktion til 5 nye adfærdsprincipper
  • Viden om hvorfor tab for en indkøber motiverer mere end gevinst
  • Kunder er dovne, hvordan gør vi det nemt for kunden at vælge os
  • Flere valg er lig med intet valg
  • Kunder vil have det de ikke kan få
  • Kunder er overoptimistiske og kortsigtede
  • Rammen er vigtigere end substansen
  • Handling i en købssituation kommer før holdning

Daniel Kahnemans teori:

  • Introduktion til hjernens system 1 og system 2

Anvendelse af adfærdsprincipper i salgssamtalens faser:

  • Kontaktfasen
  • Behovsafdækningsfasen
  • Argumentationsfasen
  • Lukkefasen

 

Foredragsholder

Thomas Kjær, CEO i Salesculture. Er uddannet adfærdsdesigner og løser bl.a. opgaver med fokus på kulturforandringer i salgsorganisationer samt design af verdensklasse kundeoplevelser. Han har blandt andet løst opgaver for Vestas, Egmont, Spar Nord og Nyhavn Rejser.

Og så er han i øvrigt en erfaren foredragsholder, som med energi og godt humør giver god inspiration hos enhver virksomhed eller organisation, der arbejder med salg.

Kontaktinformation

Salesculture
SOHO
Flæsketorvet 68, 1.
1711 København V

CVR: 33648804