Masterclass i salgspsykologi med adfærdsdesign

 

Masterclass i salgspsykologi med adfærdsdesign

På denne masterclass vil vi med udgangspunkt i Daniel Kahnemanns system 1 og system 2 teori både gøre dig bevidst om hvorfor og hvordan, at du som en del af din salgsrolle fremover selv kan adfærdsdesigne de rette rammer for dine kunder.

Du vil blive præsenteret for de 12 adfærdsprincipper, som vil gøre det muligt at designe en skarp salgsproces, så det bliver nemmere for dig at sælge, og sikre at det bliver nemmere for kunden at købe ind på baggrund af omgivelserne og din adfærd.

I sidste ende giver det en højere arbejdsglæde, bedre resultater og mere loyale kunder.

Målgruppe

Alle sælgere indenfor BtB-markedet, som enten ønsker at tilegne sig grundlæggende værktøjer indenfor salg eller adfærdsdesign – eller mere erfarne sælgere, som ønsker at få genopfrisket de værktøjer, der sikrer succes for mange sælgere.

Du ønsker redskaber, der er baseret på praksis og lige til at sætte i spil her og nu og på den lange bane.

Udbytte
  • 12 grundlæggende adfærdsprincipper, som du kan implementere i morgen
  • Ny viden om årsagen til kunders beslutningsadfærd
  • Dine kunder ser flere muligheder end problemer efter jeres samtale
  • At dine kunder forstår at du vil hjælpe dem med at skabe mere værdi
  • Afslutte et salg ved hjælp af lukketeknikker
  • Mersalgsteknikker
  • Øget selvtillid i dit salg
  • Best-practice struktur for salgssamtalen
  • Bedre afdækning af kundens behov og vurderingskriterier
  • Øget hitrate i dit salg
Indhold

Adfærdsdesign:

  • Introduktion til de 12 adfærdsprincipper
  • Indsigt i hvorfor nemhed ofte trumfer motivation
  • Hvordan gør vi det nemt for kunden at vælge os?
  • Introduktion til system 1 og system 2 (Daniel Kahnemans teori)

AFL Modellen:

  • Definering af ønsket kundeadfærd
  • Kortlæg adfærd
  • Find friktion (barrierer)

Identificer adfærdsprincipper i salgssamtalens 5 faser:

  • Forberedelsesfasen
  • Kontaktfasen
  • Behovsafdækningsfasen
  • Argumentationsfasen
  • Lukkefasen

Positiv salgspsykologi:

  • Forskellen på spørgeteknisk at motivere henimod/lyst i stedet for væk fra/frygt

3 forskellige spørgeteknikker:

  • Produktbeskriver
  • Problemløser
  • Ønskeskaberen

Varighed

4 dage

Dato

Den 1.-2. oktober samt 29.-30. oktober 2019.

Pris

Kr. 19.995

Kontaktinformation

Salesculture
SOHO
Flæsketorvet 68, 1.
1711 København V

CVR: 33648804